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SAMSUNG Fire & Marine Insurance Service Identity

삼성화재에서는 내가 아닌 소비자의 입장에서 먼저 생각하는 서비스 마인드 즉, 마음을 움직인다는 의미의 서비스 아이덴티티 ‘내 일처럼’을 개발하였습니다. 구어체 형식의 네이밍으로 소비자에게 더욱 쉽고 빠르게 삼성화재의 서비스 정신을 전달하고자 친근하고 따뜻한 이미지의 디자인을 개발하게 되었습니다. 희망과 행복의 꽃말을 갖는 세잎 클로버는 소비자에게 ‘내 일 처럼 최선을 다하겠습니다. 희망과 행복을 전합니다’ 라는 의미를 갖습니다.

SAMSUNG Fire & Marine Insurance developed ‘Like my work’, the service identity. It is service mind which first think of customers, not myself being in their shoes, that is, means moving their heart. It got to develop design of intimate and warm image to deliver the service spirit of SAMSUNG Fire & Marine Insurance to consumers easier and faster by naming of the colloquial style. The three leaf clovers with the language of flowers of hope and happiness means that SAMSUNG Fire & Marine Insurance will do its best to handle consumers like it's work and will deliver hope and happiness to them.

| Work Scope |  Service Identity Naming Concept & Design

간편하고 신속한 업무처리

세심한 고객관리

진정성을 담은 서비스

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